STOMATOLOGIA

Stomatologia łączy w sobie bardzo szeroki zakres działalności, która obejmuje m.in. profilaktykę, leczenie zachowawcze zębów mlecznych i stałych, a także chirurgię stomatologiczną. To usługi, które z powodzeniem od lat świadczymy w przychodni NZOZ Clinica, a wszystko po to, aby w stu procentach pomóc każdemu pacjentowi, który zgłosi się do nas po pomoc. Co ważne, świadczymy pełen zakres usług stomatologicznych w ramach kontraktu z NFZ, jak również komercyjnie. W swojej praktyce łączymy wieloletnie doświadczenie z nowoczesnymi technikami leczenia oraz najwyższej jakości materiałami. Doskonale wiemy, że tylko dobre komponenty wytrzymują naprawdę długie lata, bez konieczności ponownej wymiany. Stomatologia w NZOZ Clinica to miejsce, w którym każdy proces leczenia dopasowujemy do indywidualnych potrzeb oraz możliwości pacjenta.

Zakres leczenia stomatologicznego

Stomatologia zachowawcza:

• badanie stomatologiczne z instruktażem higieny jamy ustnej
  • wypełnienie światłoutwardzalne
  • całkowita odbudowa zęba z wypełnieniem światłoutwardzalnym na standardowym wkładzie korzeniowym
  • usuwanie kamienia nazębnego (higienizacja)
  • leczenie kanałowe (endodoncja)
  • lakowanie bruzd zębowych
  • lakierowanie fluorowe
Chirurgia stomatologiczna:
  • usunięcie zęba stałego
  • usunięcie zęba mlecznego
  • nacięcie ropnia
  • wycięcie kaptura dziąsłowego

Kiedy zgłosić się do dentysty?

Stany zapalne zębów mogą objawiać się w bardzo różny sposób – od delikatnego dyskomfortu, aż po ból niemalże nie do zniesienia. Wszystko zależy od naszego organizmu, jak również predyspozycji do odczuwania bólu. Genetyka, choroby współistniejące czy nawet uzależnienia od używek także należą do czynników mających wpływ na nasze odczucia i ogólny stan uzębienia. Do dentysty należy udać się zawsze, gdy odczuwany ból lub dyskomfort znacznie utrudniają codziennie funkcjonowanie. Dokuczliwy ból zęba wpływa również na nasze samopoczucie, a rozwijający się stan zapalny może znaleźć swoje odzwierciedlenie w wynikach badań krwi. Z tego względu nie należy unikać dentysty, a wręcz przeciwnie – systematyczne wizyty profilaktyczne chronią przed nieoczekiwanym bólem zębów.

Wyleczenie ognisk zapalnych w jamie ustnej jest również koniecznym warunkiem kwalifikacji do poważniejszych zabiegów chirurgicznych oraz ortopedycznych.